Kiss Gábor
A Szegedi Tudományegyetem földrajz-környezettan tanár szakán végeztem 2002-ben. 5 évig tanítottam a közoktatásban, 2005-től a felsőoktatásban és a felnőttképzésben tevékenykedem. A környezeti ismeretrendszer kialakítása és a környezetről alkotott fogalomrendszer vizsgálata a kutatási területem. A hatékony környezeti nevelés lehetőségeinek kutatásából írom PhD dolgozatomat az ELTE PPK Neveléstudományi Tanszékének Doktori Iskolájában, ahol abszolutóriumot szereztem 2006-ban. Több alkalommal tartottam előadást tudományos konferenciákon, pedagógiai lapokban, szakmódszertani folyóiratokban több, mint 20 környezeti neveléssel kapcsolatos cikkem jelent meg, 4 tudományos kötet szerkesztője, 6 tankönyv/oktatási segédanyag szerzője vagyok.
2008-tól a Mozaik Kiadó – A Biológia Tanítása c. szakmódszertani lap szerkesztőbizottsági tagja vagyok.
2009 óta dolgozom a felnőttképzés területén, több mint 100 OKJ-s és szakmai képzést szerveztem, emellett több, mint 80 Eu-s pályázat:
TÁMOP 2.3.3 és 6.1.2, 6.1.2, 3.1.4 pályázat keretében megvalósuló képzést, programot menedzseltem projektvezetőként. Ezzel párhuzamosan 3 év alatt 16 humán- és társadalomtudományi kutatás vezetője voltam a KKV szektorban. Munkámnak köszönhetően a tudomány és az innováció fontossága, a kutatási tevékenységek által országszerte több nagyvállalatnál és középvállalatnál értéket teremtett. 2013-óta Felnőttképzési szakértő vagyok (nyilvántartási szám: F 0394.)
Az oktatásmódszertan, a tudományos kutatási (neveléstudomány) eredményeken alapuló, változatos módszertannal megvalósuló oktatás, ismeretátadás szakértőként a szívügyem.
2005. óta tartok felnőtt csoportoknak továbbképzéseket, tréningeket: szakmódszertani, készség- és személyiségfejlesztő tréningeket (didaktika, környezeti attitűdfejlesztés, pedagógiai innovációk-szakmai képzések oktatója és kommunikációs-attitűdfejlesztő, szervezeti csoportfejlesztési tréningeket, stresszkezelés, idő- és feladatmenedzsment, együttműködés-fejlesztés, prezentációs tréninget tartottam. 7H-trénerként a Kiemelkedően eredményes emberek 7 szokása tréninget oktattam a KKV szektorban. Az egészséges életmódra nevelés és szemléletformálás területén: az egészséges táplálkozásról, a lelki egészség fejlesztéséről, gyógynövényismeretről, stresszkezelésről, környezetvédelem és természetvédelem témákban és a környezetegészségtan témákban illetve az egészséges életmódváltásról tartottam több alkalommal előadást a nonprofit és KKV szektorban.
2012-től a Fürkész Holding Kft egészségre nevelő és közoktatásfejlesztési, szemléletformáló programjainka vezetője vagyok. Emellett a pedagógus továbbképzések szakmai gondozója. A testi - lelki egészség, a hatékony egészségnevelés, egészségfejlesztés közvetítése, tanítása pedagógusként is szívügyem volt, felnőttképzési szakemberként, gyakorlati tapasztalatomat és elméleti tudásomat felhasználva segítem a programok lebonyolítását és megvalósulását. 2013 óta az Innovatív Iskola projektek (TÁMOP 3.1.4, 6.1.2-14) pályázatok szakmai vezetője vagyok. Tréningeket, előadásokat, pedagógus továbbképzéseket tartok. Több alkalommal tartottam szakmai előadást, foglalkozást KEOP Szemléletformáló környezeti nevelési projektekben, szakmai megvalósítóként.
2016-2018 között 3 tanoda programnak (Buják, Eger, Tarcal) a szakmai vezetőjeként a hátrányos helyzetű tanulók kompetencia-fejlesztésével, hátránykompenzáló fejlesztésével is foglalkozom.
2019-2020 között 6 KEHOP 5.4.1-16 Szemléletformális programok pályázat szakmai vezetését végeztem az energiatudatos gondolkodást és életmódot elősegítő, helyi szereplőket elérő szemléletformálás megvalósításával kapcsolatban.
2018-tól Az Eszterházy Károly Egyetem Oktatáskutató és Fejlesztő Intézetének Tudásmenedzsment Igazgatóságát vezettem igazgatóként.
2021-től az Oktatási Hivatalban dolgozok, szakmai vezetőként.
Díjak, elismerések:
2016-ban Dr. Palkovics László oktatásért felelős államtitkártól az Emberi Erőforrás Minisztériuma által, állami elismerést, Kármán Tódor-díjat kaptam. A Kármán Tódor-díj az emberi erőforrások minisztere által adományozható olyan állami elismerés, amelyet azon magánszemélyek vagy vállalkozások vehetnek át, akik kiemelkedő tevékenységet végeznek a magyarországi tudományos kutatás, oktatás, képzés, felnőttoktatás érdekében.
Felnőttképzési szakértői területek:
-
0521 - Környezettudomány
-
0522 - Természeti környezet és élővilág
-
0119 - Oktatás, m.n.s.
Kaposváron születtem, jelenleg Budapesten élek és dolgozom. Kaposváron érettségiztem, majd a Szegedi Tudományegyetemen földrajz-környezettan szakos tanári diplomát szerzetem.
2001-2005 között a kaposvári Nagyboldogasszony Római Katolikus Gimnázium és Általános Iskola tanáraként dolgozotam (tanított tantárgyak: Földünk és környezetünk, Természetismeret, KÖRTE - Integrált KÖRnyezet- és TErmészetvédelmi Tantárgyprogram)
2005-2008 között a Kutató Tanárok Országos Szövetségének és a Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetségének titkáraként, a szervezetek koordinálásával, pályázatírással foglalkoztam, és a kutató tanároknak, tehetséggondozó szakembereknek szóló programokat szerveztem (pályázat írás, tagokkal való napi ügyintézés, szponzorok/támogatókkal való kapcsolattartás, honlapok gondozása, hivatalos ügyintézés, sajtó).
Több éven át konferenciák, rendezvények főszervezője voltam, és
folyamatosan részt vettem az egyesületek kiadványainak szerkesztésében, megjelentetésében.
A tudományos kutatás már középiskolában foglalkoztatott, földtan-őslénytan témákban tartottam tudományos diákköri előadásokat. Az egyetemi tanulmányok mellett több TDK és OTDK konferencián is szerepeltem. A Biatorbágy déli részén lévő Nyakaskő és Százlépcső környékének természetvédelmi (botanikai-ökológiai) vizsgálata és a terület védetté nyilvánítása kutató munkám része volt. Vizsgálataim és javaslataim alapján itt, a ritka földtani értékek és a sziklagyepek, kartszbokorerdők élővilágának megismertetésére 2006-ban a „Madárszirt Természetismereti tanösvény” épül.
2001-ben a hatékony környezeti nevelést segítő erdei iskola programot dolgoztam ki erre a területre a település iskolái számára.
2002-ben a Környezettudományi OTDK Környezeti nevelés szekciójának I. díját nyertem el. Erdei iskolákról szóló munkám a Környezetvédelmi Minisztérium 2002-ben meghirdetett "Kiemelkedő színvonalú szakdolgozatok a Környezet- és Természetvédelemben" c. pályázatán miniszteri elismerést nyert. Pedagógiai lapokban, szakmódszertani folyóiratokban több környezeti neveléssel kapcsolatos cikkem jelent meg.
A környezeti neveléssel kapcsolatos tantervfejlesztési innovációm, a KÖRTE - Integrált KÖRnyezet- és TErmészetvédelmi Tantárgyprogram 2002-ben a Közoktatási Modernizációs Közalapítvány "Természettudományi pedagógiai rendszerek készítése általános és középiskolák számára" c. pályázatán szakmai elismerést és támogatást nyert.
A tantárgy 2001-2005 között a kaposvári Nagyboldogasszony Római Katolikus Gimnázium és Általános Iskola helyi tantervében szerepelt (a programhoz 5. és 6. évfolyamra munkatankönyv is készült.)
Előkészületben:
(További képek a Képek/Tankönyvek oldalon)
2005-2006 között a Sulinova Kht. Matematika „B” kompetencia fejlesztő csoportjában dolgozotam, és több évfolyamra készítettem matematikai kompetencia fejlesztéshez használható oktatási segédanyagokat (Term.ismeret 5. és 6., Földünk és környezetünk 7. és 10. évfolyam), tanári kézikönyveket.
A 2005/2006-os tanévben a Szegedi Tudományegyetemen részt vettem a „Környezettan szakmódszertani labor” vezetésében. Témavezetőként több pedagógiai szakdolgozat mentora voltam.
2007. óta a Balassi Intézet Márton Áron Szakkollégiumának oktatója vagyok, egyetemi hallgatók számára környezet- és természetvédelem, kultúrtörténet és környezetegészségtan kurzusokat tartok.
Tananyagfejlesztés – Továbbképzési szakmai anyagok összeállítása:
Egyetemi jegyzetek:
-
Kiss Gábor: Ásványok kőzetek, ősmaradványok a művészettörténetben
-
Kiss Gábor: Eredményesség az egyetemen
-
Kiss Gábor: A környezetvédelem alapjai
-
Kiss Gábor: Természetvédelem és Hazánk természeti értékei
-
Kiss Gábor: Gyógynövényismeret
2013 óta pedagógus továbbképzések szervezésével oktatásával foglalkozom, a 2013 - 2020. 08.-ig megtartott képzéseim óraszáma:
3540 óra, összesen: 442 nap képzés. Az alábbi témákban egyedi fejlesztésű tananyagokat készítettem:
30 órás akkreditált tanár továbbképzési jegyzetek:
-
Kiss Gábor: A természettudományos kompetenciafejlesztés alapjai
-
Kiss Gábor – Zombory Júlia: Tanulási és magatartási problémák kezelését segítő módszertani képzés
-
Kiss Gábor: Tehetséggondozás a drámapedagógia eszközeivel
-
Kiss Gábor: Tevékenység-központú pedagógiával a módszertani megújulásért
-
Kiss Gábor – Nagy Vivien: Személyközpontú pedagógia módszerek a lelki egészség és a környezeti egészségre nevelés valamint a környezettudatos magatartás fejlesztésére
-
Kiss Gábor: Egészséges életmódra nevelés a kiegyensúlyozott és harmonikus életvezetés szemléletével
További akkreditációk (30 órás képzések):
◾Testkultúra fejlesztés egészségmegőrzéssel, a mindennapos testneveléshez kapcsolódó tanártovábbképző program pedagógusok számára
◾ Életpálya építési módszerek, pályaorientáció és karrierépítés
◾ Az IKT eredményes alkalmazása a tanórán
|