Kiss Gábor
Kaposváron születtem. Jelenleg Budapesten élek és dolgozom.
Iskolai és iskolarendszeren kívüli végzettség:
Iskolarendszerű végzettség ÉV - ÉV
-
Érettségi Nagyboldogasszony Római Katolikus Gimnázium, Kaposvár
-
Középiskolai földrajz – környezettan szak Szegedi Tudományegyetemen 2002
-
ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola, Ph.D hallgató 2003-2008
Iskolarendszeren kívüli végzettség:
A Katolikus Pedagógia Intézet - emeltszintű érettségi vizsgáztatói képzés (földrajz tantárgy) 2005
Német - közép Szint, C típus
Angol - közép Szint, C típus
Szervezet / beosztás ÉV (hónap)-ÉV (hónap)
|
2001-2005
|
között szerveztem és vezetem iskolánkban, a helyi tantervbe illesztett erdei iskola programokat(4., 6., és 8. évfolyamon). A környezeti nevelési programok tartalmi összeállítása és segédanyagainak megírása is a munkám volt.
|
2001-2005
|
A kaposvári Kinizsi Pál Élelmiszeripari Szakközépiskola és Szakmunkásképző Iskolában, óraadó földrajz tanár
|
2001/2002-es tanévben
|
a Szegedi Tudományegyetemen részt vettem a „Környezettan szakmódszertani labor” vezetésében, ahol IV. éves környezettan tanár szakos hallgatókkal foglalkoztam. Témavezetőként több pedagógiai szakdolgozat mentora voltam.
|
2005/2006-os tanévben
|
a Kutató Diákokért Alapítványnál – A Kutató Tanárok Országos Szövetségének koordinátora voltam (www.kuttanar.hu) 2006-tól a Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége (www.tehetsegpont.hu) titkára.
|
2005-től 2008-ig
|
a Balassi Intézet Márton Áron Szakkollégiumának oktatója vagyok
|
2007-2010
|
a FranklinCovey Magyarország - FC-PANNON Tanácsadó Kft. külsős trénere lettem és a „Kiemelkedően eredményes pedagógusok 7 szokása” programban pedagógus és tinédzser tréningeket tartottam.
|
2008.
|
Nemzetközi Lean Sigma Szövetség koordinátora és K+F szakértő és az SKC-Consulting Kft oktatási vezetője.
Majd a Fürkész Holding Kft. Projektvezetője, trénereként és szakmai vezetőjeként dolgoztam
2018-től az Eszterházy Károly Egyetem Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet - Tudásmenedzsment Igazgatóságának igazgatója voltam.
|
2009-2011
2012-2020
2018-2020
2021-
|
A Projekt szempontjából meghatározó szakmai tapasztalatok – Tudományos tevékenység:
Előadások, konferenciák – tapasztalat előadóként:
- 2000. július. VI. Nemzetközi Környezetvédelmi Szakmai Diákkonferencia, Mezőtúr (Környezeti nevelés lehetőségei egy tanösvénnyé javasolt biatorbágyi területen)
- 2001. május A Magyar Tudományos Akadémia, szegedi dísztermében (Javaslat tanösvény létrehozására Biatorbágyon)
- 2002. április 12.-én Dr. Száraz Péter (A Környezetvédelmi Minisztérium Szemléletformálási és Szakmai kapcsolatok főosztályának volt vezető főtanácsosa meghívására) előadást tarthattam a Budajenőn rendezett Regionális Pedagógus Továbbképző programon.
- 2002. július 3-5. VIII. Nemzetközi Környezetvédelmi Diákkonferencia, Mezőtúr előadás, (A természet a legjobb tanterem…
A komplex természetszemlélet kialakítása az erdei iskolában).
- 2002. november 22-én Debrecenben, a Magyar Állami Földtani Intézet Oktatási és Közművelődési Szakosztályának ülésén előadás, „Geológia oktatásának lehetőségei az erdei iskolában” címmel.
- 2006. június Pécsi Tudományegyetem Oktatás és Társadalom Doktori Iskola és a Magyar Szociológiai Társaság Oktatásszociológiai Szakosztálya nemzetközi konferenciája -"University students in the 19-21 centuries" - „Egyetemi hallgatók a 19-21. században" (Hogyan lehet megalapozni a középiskolában az egyetemi sikerességet?)
- 2006. október Kutató Tanárok I. Tudományos Konferenciája, Karcag (A környezeti kompetencia fejlesztése az erdei iskolában)
- 2008. november 13-15. Magyar Tudományos Akadémia, Budapest – VIII. Országos Neveléstudományi Konferencia: Hatékony tudomány, pedagógiai kultúra, sikeres iskola konferencia: A környezeti ismeretrendszer vizsgálata c. előadás
¨ tapasztalat pályázatok írásában; értékelésében, pályázat kezelési – ügyintézési munkákban:
¨ Erdei iskolai pályázatok (Környezetvédelmi Min. Oktatási és Kult. Minisztérium, 2001, 2002, 2003, 2004.)
¨ Jeles napok a környezetvédelemben pályázat (2002.)
¨ Pro Renovanda Cultura Hungariae Alapítvány pályázatai (2001-2004)
¨ KOMA pályázatok (200-2002),
¨ Nemzeti Civil Alapprogram pályázatai (2005-2007)
¨ Nemzeti Kutatási és Pályázathasznosítási Iroda pályázatai (Apponyi Albert Program, 2005, 2006)
- TÁMOP 6.1.2, Támop 6.1.2-14, Támop 3.1.4, EFOP1.2.1-15, KEHOP 5.4.1, EFOP 3.3.1
¨ pályázat bírálás, értékelés:
o Tempus Közalapítvány, Út a tudományhoz pályázat (2006)
o Kutató Diákokért Alapítvány, Esszépályázat (2005, 2006)
o NFFKÜ - Nemzetközi Fejlesztési és Forráskoordinációs Ügynökség Zrt. (2016)
o Nemzeti Tehetség Program - (2015, 2016, 2017, 2018)
¨ szervezésben, programok, konferenciák lebonyolításában, irányításában szerzett tapasztalatok;
o 2003. november Kaposvár Regionális Tudományos Középiskolai DiákköriKonferencia (TUDOK 2003, Kaposvár)
o 2005. október Budapest Kutató Diákvezetők II. Országos Konferenciája
o 2005. december Budapest Kutató Tanárok I. Országos Konfrenciája
o 2006. február Székesfehérvár Kutató Tanárok II. Országos Konferenciája
o 2006. október Karcag Kutató Tanárok I. Tudományos Konferenciája
o 2006. november Nagykovácsi Kutató Diákvezetők III. Orsz. Konferenciája
o 2007. március Budapest Kutató Tanárok III. Országos Konferenciája, Művésztanárok I. Kiállítása, Bp - Professzorok Ház
o 2007 április, 2007 május Kutató Tanárok Szakmai napjai (ELTE, Semmelweis Egyetem I. Belgyógyászati Klinikája)
o 2008. február 22. A magyar társadalom a tehetség szolgálatában c. konferencia, Budapest
o 2008 szeptember A magyar társadalom a tehetség szolgálatában c. Közoktatási konferencia, Győr
o 2008 október Kutató Tanárok III. Tudományos Konferenciája, Győr
2007-től a Márton Áron Szakkollégiumban is oktatott kurzusok:
„Ásványok kőzetek, ősmaradványok a művészettörténetben”
"Eredményesség az egyetemen" címmel tartok kurzusokat.
E- learning kurzusok (saját szakmai anyaggal és tartalommal):
Környezetvédelem (2009-től)
Természetvédelem és Hazánk természeti értékei (2011-től)
Ásványok - kőzetek - ősmaradványok a művészet és kultúrtörténetben (2012-től)
Gyógynövényismeret (2013-tól)
Környezetegészségtan (2013-tól)
Felnőttképzési szakértői tevékenységet, környezeti nevelési szakértői munkát végzek: képzési program kidolgozása, engedélyezés, OKJ program engedélyezés, hatósági ellenőrzésen szakértői tevékenység. 2007 óta tréningek, céges oktatások, nonprofit szervezetek és pedagógusok képzését, továbbképzését végzem 50 tréning, (400 óra tréning vezetés). A 2014 - 2017. 01.-ig megtartott képzések óraszáma: 2640 óra, összesen: 264 nap, 88 képzés.
Díjak, elismerések:
2016-ban Palkovics László oktatásért felelős államtitkártól az Emberi Erőforrás Minisztériuma által, állami elismerést, Kármán Tódor-díjat kaptam. A Kármán Tódor-díj az emberi erőforrások minisztere által adományozható olyan állami elismerés, amelyet azon magánszemélyek
vagy vállalkozások vehetnek át, akik kiemelkedő tevékenységet végeznek a magyarországi tudományos kutatás, oktatás, képzés, felnőttoktatás érdekében.
Tudományos tevékenység:
1999-2001 között Biatorbágy település és környékének természeti és környezeti értékeit vizsgáltam. Az alapkutatási project keretein belül az élő természeti értékek leírása, vizsgálata és a terület természetvédelmi értékelése volt a feladatom. A kutatás befejezése után a vizsgálataink alapján a terület természetvédelmi területté nyilvánítását és egy geológiai, ökológiai és természetvédelmi tanösvény létrehozásának javaslatát dolgoztuk ki.
Jelenleg a környezeti nevelés és környezeti attitűd formálásának lehetőségeivel foglalkozom. A környezeti ismeretrendszer kialakítása és a környezetről alkotott fogalomrendszer vizsgálata a kutatási területem. A hatékony környezeti nevelés lehetőségeinek kutatásából írom PhD dolgozatomat az ELTE PPK Neveléstudományi Tanszékének Doktori Iskolájába, ahol abszolutóriumot szereztem 2006-ban.
Egyéb:
Oktatási program-fejlesztés mellett részt vettem a Sulinova Kht Hefop - Matematika Kompetenciafejlesztő "B" programban, ahol Természetismeret és a Földünk és környezetünk tantárgyakhoz írtam oktatási segédanyagokat. Szervezője voltam a Kutató Tanárok Országos és Tudományos Konferencia sorozatának, és szerkesztője a Kutató Tanárok Tudományos Közleményei c. periodikának.
2008-tól a Mozaik Kiadó – A Biológia Tanítása c. szakmódszertani lap szerkesztőbizottsági tagja vagyok
Szervezeti tagságok:
1996. Kutató Diákok Országos Szövetségének tagja (2002-től, kutató-tanárként vagyok a Szövetség tagja.)
2000. Magyar Állami Földtani Intézet Oktatási és Fejlesztési szakosztályának tagja.
2002. A Tehetségpártolók Baráti körének alapító tagja. (Elnök Dr. Szendrő Péter, a Gödöllői Egyetem rektora)
2005. A Kutató Tanárok Országos Szövetségének tagja
Legfontosabb publikációk :
Könyvek:
[1] Kiss Gábor (2002): KÖRTE 5. osztály Munkatankönyv, Kézirat Kaposvár, pp.1-135.
[2] Kiss Gábor (2002): KÖRTE 6. osztály Munkatankönyv, Kézirat Kaposvár, pp. 1-93.
[3] Kiss Gábor (2006): Matematikai kompetenciafejlesztés Földünk és környezetünk 10. tanulói – tanári segédanyag, Sulinova Kht.
[4] Kiss Gábor - Borbás Krisztina (2005): Matematikai kompetenciafejlesztés Földünk és környezetünk 7. tanulói – tanári segédanyag, Sulinova Kht.
[5] Kiss Gábor – Albertné Gávris Éva (2005): Matematikai kompetenciafejlesztés Természetismeret 5. tanulói – tanári segédanyag, Sulinova Kht.
[6] Kiss Gábor – Albertné Gávris Éva (2006): Matematikai kompetenciafejlesztés Természetismeret 6. tanulói - tanári segédanyag, Sulinova Kht.
[7] Kiss Gábor – Lagzi László szerk. (2006): Kutató Tanárok Tudományos Közleményei, 2006.
[8] Kiss Gábor: Akció napok – iskolai akciók projektmódszerrel in: V. Molnár Júlia (2007): Emlékszilánkok – projektmódszertani kézikönyv, Kutató Tanárok Orsz. Szöv. Bp 64-83.
[9] Csermely Péter – Kiss Gábor (2008): Magyar társadalom a tehetség szolgálatában c. konferencia díszkötete – Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége, Budapest 1-113.
[10] Iszlai Ádám - Kiss Gábor (2015): Környezeti nevelési gyakorlatok Kis Zöld Könyve, Fürkész Holding Kft. 1-22.
[11] Kiss Gábor (2015): Eredményes életvezetési gyakorlatok Kiskönyve, Fürkész Holding Kft., 1-26.
Saját fejlesztésű továbbképzési anyagok, 30 órás továbbképzési tananyagok:
-
A természettudományos kompetenciafejlesztés alapjai
-
Tanulási és magatartási problémák kezelését segítő módszertani képzés
-
Tehetséggondozás a drámapedagógia eszközeivel
-
Tevékenység-központú pedagógiával a módszertani megújulásért
-
Személyközpontú pedagógia módszerek a lelki egészség és a környezeti egészségre nevelés fejlesztésére
-
Egészséges életmódra nevelés a kiegyensúlyozott és harmonikus életvezetés szemléletével
|